7 Mayıs 2012 Pazartesi

Madrid 2

Madrid yazılarıma kaldığım yerden devam ediyorum.Bugün gezimi değil, yine gözlemlerimi aktaracağım.Bir terazi kadını, içinde kantarı ile gezer.Bu şehirde kantar bozuldu.Niye derseniz, Katalan halkına yapılan haksızlığı öğrenmemden kaynaklanıyor.Barselona'nın kendi halinde bir güzelliği var.Madrid ise kusursuz bir kadın gibi alabildiğine süslenmiş.Özellikle, Kraliyet Sarayının çevresindeki bölgede çiçeklerle süslü bulvarlar,gece ışıklandırılan bakanlıklar, tüm bu görkem paranın başkente harcandığını gösteriyor.Zaten bu durum da Katalan'ların hoşuna gitmiyor.

Madrid'te en iyi kahvaltı yada öğle yemeği yeri benim için Mercado de San Miguel'di.Her tezgah ayrı enfes.Yolunuz  Plaza Mayor tarafına düşerse, çok yakın bir uğrayın derim.Yemekten konu açılmış iken Churros ve sıcak çikolatayı mutlaka deneyin.Olmazsa olmazlardan..:))

Bir başka tavsiyem Pazar günü kurulan El Rastro bit pazarı.Öyle bildiğiniz pazarlardan değil.Antikacı tezgahlarının başından ayrılamayacağınız türden.Ne ararsanız var.Ben üç saat geçirdim, yine de dolaşamadığım yerleri olduğuna eminim.Sabah 9'da açılıp 15'te kapanıyor.Ben bir kolye, bir resim, birde yelpaze aldım.Ayrıca iki sevgilinin 1936'da çekilmiş bir resmi.Arkasında el yazısı ile aşk şiiri var...:))



Her şehrin botanik parkını severim.Bu şehirde zamanım olmadığı için gidemedim.Siz giderseniz ve vaktiniz varsa gezin.İçi çok hoş görünüyordu.Real Jardin Botanico, Prado müzesine çok yakın..

Bir şehri gezmenin en iyi ve unutulmaz hali, benim için filmlerini izlemek, kitaplarını okumak, tarihini öğrenmekten geçer.Pedro Almodovar filmlerini seven ben, ilk defa izlediğimde  bu adamın memleketi ve sokaklarını görmeliyim demiştim.Gitmeden önce mutlaka o ülkede geçen bir kitap okunmalı.Mesela, Güneş de Doğar romanı iyi gider.Hemingway seviyorsanız, romanın bir kısmı İspanya'da geçiyor hatırlatırım.
Atocha tren istasyonuna gidemedim, ama gidenler çok beğenmiş benden söylemesi...
Aklıma gelmişken ,Sobrino de Botin'de akşam yemeği için mutlaka rezervasyon gerekiyor,1725 yılında kurulmuş ve Guiness rekorlar kitabına göre dünyanın en eski lokantası haberiniz olsun..


Aklıma gelenleri daldan dala konarak yazdım,  unuttuğum bir şey varsa, yarın devam ederim, şimdilik bu kadar kalın sağlıcakla...:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...