17 Mayıs 2012 Perşembe

Mabet Ağacı...

Bir süredir, her şeyi unutuyorum.Çok vahim bir hale henüz gelmedim, ama bu unutkanlık olayı beni rahatsız etmeye başladı.Çantamdaki defter ( telefona not almayı sevmiyorum) doldu taşıyor.Yakında klasörle gezeceğim böyle giderse....:))Hal böyle olunca, çözüm arayışlarına girdim.Ginkgo Biloba (Mabet Ağacı) çok duyduğum ama ilgilenmediğim bir ağaç idi.Meğer ne cevherleri varmış haberim yokmuş. Ginkgo bir yaşayan fosil diyebiliriz. Dinozorlarla yanyana yaşamış. Ginkgo Çin'de uzun zamandır yetiştiriliyormuş. Bazı tapınaklara dikilmiş ginkgoların 1500 yaşını geçkin oldukları tahmin ediliyor. Ginkgo yapraklarının özü flavonoid glükozidleri içeriyor ve ginkgolidler (Ginkgo özü bazlı ürünler) eczacılıkta giderek daha yaygın şekilde kullanılıyor. Mevcut bilimsel araştırmalar Alzaimer(Hafıza Kaybı, Unutkanlık) rahatsızlıklarında, hafıza güçlendirmede, başdönmesini önlemede ve zihinsel konstantrasyon arttırmada gingko özünün mutlak yararları bulunduğuna işaret etmekte olup, olası diğer faydalarına ilişkin çalışmalar sürdürülüyormuş.



İstanbul'da Mabet ağacı örneklerine rastlamak mümkün.Ihlamur Kasrı girişinde bulunan mabet ağacı, 1855 yılında dikilmiş. İ.Ü. Orman Fakültesi, Bahçeköy Orman İşletmesi Bahçesi ile Atatürk Arboretumu'nda güzel gelişmiş dişi ve erkek Mabet Ağaçları varmış. Mış lı konuşuyorum çünkü henüz gidip inceleme yapmadım, ama bayağı merak ettim bu ağacı.


Çünkü bu şifalı ağaç, Hiroşimaya atılan bombadan etkilenmeyen tek canlı.Şimdi sizde merak ettiniz değil mi atom bombasına başkaldıran bu bitkiyi....))
Bir çok kişiden sınav öncesi bu bitkiyi içenleri duydum..Ginkgo biloba beyin damarları içerisinde tabaka (plak) oluşumunu azaltarak kanın daha hızla dolaşmasını dolayısıyla da plak oluşumuna bağlı olarak ortaya çıkabilecek hafıza zayıflamasını azaltıyormuş. Kısacası kapasiteyi artırmıyor ama daha yüksek verimle kullanmaya yardım ediyor. Yani ginkgo vererek bir insanı Einstein yapmak mümkün olmuyor... Tabii ginkgo ilerleyen yaşlarda öneriliyor, çünkü gençlerde plak oluşumu riski minimummuş.Yani siz siz olun bitkisini çay diye sakın tüketmeyin.Eczanelerde satılan kapsülleri kullanmak (doktor kontrolünde) daha akıllıca.
Zaten yaşı ilerleyen bir çok insanın kullandığını duydum.Bu da benim yaşlılık hazırlığı yaptığımın kanıtıdır...:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...