2 Mayıs 2012 Çarşamba

Barselona (2)

Dün, hep gezdiğim yerlerden bahsettim.Bugün biraz gözlemlerimi aktaracağım.Halkın kesinlikle İngilizce bilmediği, ama sizin bal gibi anlaştığınız sıcak bir ülke İspanya.Ve tabi insanları Akdeniz ülkesinin sıcaklığını size tüm doğallığıyla aktarıyor.Bir İspanyola soru sorun, anlatmak için kendilerini paralayan yardımsever insanlar.Tabi bir de madalyonun öbür yüzü var.Bu sıcak insanlar, bir konuşmaya başladılar mı ne zaman susacaklarını kestiremezsiniz.Her gün akşam 10.30'da akşam yemeği yeyip, nasıl kilo almazlar diye düşünüp dururdum.Sonunda çözdüm.O kadar çok konuşuyorlar ki, 5 dakikada 500 kalori harcadıklarına eminim.Metroda konuşan iki kadını izledim, kavga mı ediyorlar, sohbet mi ediyorlar çözebilene aşkolsun.Benim kulağım İspanyolcaya alışamadı maalesef.Onlar konuşurken, ben onların yerine de nefes alıp verdiğimi düşünmeye başladım...:))Gelelim bir başka konuya.Bir kere müthiş tembel bir ülke.Bankacılar saat 8:30'da iş başı yapıp 14.30'da evlerine gidiyorlar.Üstelik gece üçten önce uyumuyorlar.Sürekli sohbet, muhabbet, siesta hali yani...La Sagrada  Familia'nın niye bitmediğini daha iyi anladım....:))


Yemek kültürü, ağırlıklı olarak deniz ürünlerinden oluşuyor ve fener balığına ayrıca bir sempatileri var.Kahvaltı gibi bir olay onlar için yok gibi.Güne sütlü kahve ve el esmorzar ile başlıyorlar.Ülkede genç nüfus bir hayli az.Üniversite telaşı sınav kaygısı yok, git istediğin bölüme kayıt yaptır.Bu kadar basit.Ülkede 7 kadına 1 erkek düşüyor.Neredeyse kadınlar ordusu gibi.Kadınlar, Türk erkekleri ile evlenmek için son zamanlarda akın akın Türkiye'ye geliyorlarmış.Rehberimizin anlattıkları böyle..
Bu ülkede tek gıcık olduğum şey, boğa güreşleri oldu.Bu kanlı şovu izlemeye giden insanların  izahı yok.Bırakın kan,vahşet,savaş filmlerde kalsın.Boğalardan korkarım, ama eline kılıçlar alıp,onlara saplayan adamları izlemek nasıl bir mantıktır çözemedim.Daha sinir bozucu olan, hediyelik eşya dükkanlarında satılan banderillas(boğaya saplanan ince kılıçlar) satın alıp eve götürmek.Aklım almıyor açıkçası....:((

Alışveriş konusuna değinmedim.Bir kere müthiş pahalı bir ülke.Desigual mağazasını gözüme kestirip girdim.Birbirinden güzel elbise,t-shirt,çanta,kemer beğendim.Fakat o da ne bir t-shirt yaklaşık 150 Euro.Kendi kendime, Neval'cim yavaş yavaş dükkanın dışına doğru uza, diyerek kendimi dışarı attım.Harika şeyler var, ama el yakıyor.Mango,Zara gibi mağazalarda bizim ülkemiz ile aynı.Kısaca öyle bavul doldurup gelme lüksü yok bu ülkede.Son bir yorum Barselona mı, Madrid mi diye hep kıyaslanır, bende cevabımı vereyim, kesinlikle denize kıyısı olan Barselona diyorum.Zevkler ve renkler tartışılmaz tabi en iyisi gidin görün kendiniz karar verin...:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...