25 Mayıs 2012 Cuma

Dünya İnsanı...

Hayatta üç konuda kimseyle tartışmamam öğretildi bana.1-Siyaset 2-Futbol 3-Din.Çünkü, her üç konuda da karşıt görüşlerle baş başa kalır, ya kırılır yada kırarsınız.Çocuk aklımla önceleri bunu anlamasam da, büyüdükçe bunun doğruluğunu anladım.İlk iki özellikte hayat duruşum çok net ve belirgin olmasına karşın,üçüncü özelliğimi çok fazla kişi bilmez,bilemez.Din ilk ikisinden çok daha hassas bir mevzudur ve gizli kalması ibadetin en güzel şeklidir diye düşünmüşümdür.Hiç kimseye bugüne kadar din ile ilgili yorum yapmadım.Belki kendimi arayışımda bile, hala çaba içinde olmanın verdiği hamlık duygusu, belkide haddim olmama duygusu.Fakat son bir yıldır özellikle mesneviye ilgi duymam beni Cemalnur Hanım ile ilgili araştırmaya teşvik etti.Elif Şafak'ın Türkiye'de mesneviyi en iyi bilen kişi diye tanımladığı bir isim Cemalnur Sargut.Merak edip bütün kitaplarını okudum ve bütün sohbet videolarını dinledim.Hatta  kendisini merak edip, gidip canlı canlı dinledim.


Sonuç,kalbiyle,ilmiyle,bilgisiyle,samimiyetiyle beni büyüledi.Dini yorum yapan çok insan dinledim.Ama dinledikten sonra kalbimde sevgi ve huzur uyandıran tek insan Cemalnur Hanım oldu.Konuşmalarında hiç yapmacığa,baskıya,korkuya din adına zorlamaya yer yok.Bilgiyi sevgiyle veriyor size.Bıktırmadan,korkutmadan dinden uzaklaştırmadan.Sadece Türkiye'de değil yurt dışında da konferanslara katılıyor,konuşmalar yapıyor.Kiliselerde bile tasavvuf yolu ile dini anlatıyor.Onun dünyasında sen,ben yok biz var.Birlik,beraberlik ve sevgi var.Onu tanıdıktan sonra, doğru bilgiye ulaşmak isteyenlere tavsiyem Cemalnur Hanım oldu ve bugün ilk defa din ile ilgili bir yorum yaptım.Amacım akıl vermek değil,bu zaten haddim de değil.Bloğumda, sevdiğim ve beğendiğim şeyleri paylaşmaya çalışıyorum.Bilginin, paylaşıldıkça güzelleştiğine inananlardanım.Bu duyguyla bu yazıyı yazdım.(Yazımdan başka manalar çıkarılmaması adına bu açıklamayı yapıyorum.)Eğer mesneviye ilgi duyuyorsanız,yada din adına  samimi bilgiye ulaşmak istiyorsanız, yurt dışında kürsü açmış bu değerli insanı tanımanızı öneririm.İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle...:))

3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle Aslı, özel bir insan....:))

    YanıtlaSil
  3. çok begenerek takip ettigin bir insan ! daha dogrusu bir insanlik modeli :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...