21 Mart 2012 Çarşamba

Touch...

Fibonacci sayı dizisi, Leoardo Fibonacci tarafından bulunduğu ve bu sayıların 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144,... şeklinde (ilk iki sayı hariç) kendinden önce gelen iki sayının toplamı şeklinde ilerlediği görülmektedir.
Dizilim içinde bir sayıyı kendisinden önce gelen sayıya bölerek ilerlersek ulaşacağımız sonuç: 1,618 rakamına sürekli yaklaşacak şekilde oluşacaktır.1,618 Altın orandır.

Altın Oran'ın Görüldüğü ve Kullanıldığı Yerler :
 Ayçiçeği,Papatya Çiçeği,İnsan Kafası,İnsan Vücudu,Kollar,Parmaklar,Mısır Piramitleri,Leonardo  da Vinci'nin 2 eseri (Mona Lisa,Aziz Jerome),Çam Kozalağı,Deniz Kabuğu,Tütün Yaprağı,Eğrelti Otu,Salyangoz.
Yukarıda açıkladığım konuyu oldukça basit bir şekilde ele aldım.
Peki ben bu bilgileri niye verdim? Çünkü yeni başlayan bir dizi tamda bu oranları ve dünyada insanların birbirini farkında olmadan nasıl etkilediğini anlatıyor.Dizinin adı Touch.




Ben 1.Bölümünü zevkle izledim.Yıllar önce izlediğim bir filmi hatırlattı.Cennette Karşılaşacağınız 5 Kişi ....Uzun süre etkisinde kaldığım mükemmel bir filmdi. Hayatın içinde farkında olmadığımız etkileşimleri öylesine dokunaklı işlemişler ki, her sahnesi hala aklımda.İzlemediyseniz izlemenizi tavsiye ederim.Okumayı sevenler için bu filmin kitabı da mevcut.Gelelim tekrar Touch'a. İzlemeyi düşünenler için 2.bölümü, Cuma günü yayınlanacak.İyi seyirler...))
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...