9 Mart 2012 Cuma

Aşk...



Madem 8 Mart bizim günümüz, felekten bir gün çalayım dedim,öğle tatilinde attım kendimi Çırağan Sarayı'na. Sergi ,60 eserin yer aldığı çok özel bir sergi. Çırağan  Sarayı'nda sergilenen İsmail Acar resim sergisinin ismi Aşk.Ama benim size anlatacağım, resim sergisinin teması değil.İsmail Acar'ın meslek aşkı. 20 yılını verdiği emeğin, bize yansıyan görüntüsü. Tutkuyla, istekle, şevkle,duyarak, hissederek yapılmış resimler.O kadar gerçek ki narları,cevizleri,elmaları tabağından alıp ağzınıza atasınız geliyor.Uzun uzun baktım ve düşündüm, insan çok hissettiği ve severek yaptığı bir şeyi ancak bu kadar gerçek yansıtır . Uzaktan izleyen, benim resimlerin içine düşeceğimi sanır. O derece inceledim,ama yok kusur bulmak imkansız, böyle bir yeteneğe şapka çıkarılır .Sadece narlar cevizler mi, güllerin kokusu burnunuza gelecekmiş gibi,kaftanların dokusunu elinizle hissedecekmişsiniz gibi...Tabloların hepsinde Aşk vardı doğru, ama bu 20 yılın aşkıydı....Ve benim en çok ilgimi çeken eser aşağıda ki eser oldu.


Görme engelliler  için yaptığı, Braille alfabeli, Mevlevi semazen resmi çok hoşuma gitti.Bir de yazımın başında yer alan resim var tabii.Napolyon III'ün eşi Eugenie'nin, Süveşy Kanalı'nın açılış merasimine giderken 1869'da altı günlüğüne İstanbul'a uğraması, aşk dedikodularının da iç içe geçtiği Sultan Abdülaziz'le görüşmesi,yani bilmediğim bir başka aşk...:)) 












Sergi 28 Mart'a kadar Çırağan Sarayı'nda,bu Aşkı kaçırmayın derim....)) İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...