5 Ocak 2012 Perşembe

Güney Afrika Notları

Gezme tutkunuyum ve işim gereği bir çok ülkeye seyahat etmem gerekiyor.Geçen Ekim ayında piyango Güney Afrika'ya çıktı.Çok sevindim tabi ama internetin başına geçip bilgi toplamaya başlayınca açıkçası bir hayli tedirgin oldum.Ben bu tedirginliği boş yere yaşadığımı gidince anladım...Sebeplerini madde madde açıklayacağım ve gitmek isteyen olur düşüncesiyle işe yarayacak gözlemlerimi sıralıyacağım....
1-Öncelikle Cape Town son derece güvenli bir şehir...Sizi korkutmalarına aldırmayın...
2-Şehri araba kiralayarak gezin ,tahmin edemeyeceğiniz kadar çok vakit kazanıcaksınız.
3-Victoria&Alfred Waterfront bölgesindeki otelleri seçmek ,gece keyifli bir yemek ve alışveriş için doğru bir seçenek.
4-Mutlaka Masa Dağı'na çıkıp eşsiz manzaranın tadını çıkarın.
5-Her şehirde bilmediğiniz bölge ve ara sokaklardaki kadar tehlike sizi bekiliyor.Cape Town diğerlerinden farklı değil...
6-Cape Of Good Hope ,gezinin yol güzargahı ,manzarası bile buraya gitmek için başlı başına bir neden....
7-Kirstenbosh Botanik bahçesini kesinlikle atlamayın.Hatta ben piknik yapmadığım için üzüldüm ,siz hazırlıklı gidip orada yiyin,için...Saatlerin nasıl geçtiğini anlamıyacaksınız.Bu bahçenin en önemli özelliği dünyanın hiç bir yerinde göremeyeceğiniz endemik bitki türlerine sahip olması....
8-Stellenbosch, Franschhoek bölgeleri şarap meraklılarının vazgeçimez yeri....
9-Robben Island ...Nelson Mandela'nın yıllarca yattığı hapishane bu adada...Yarım günüzü alıyor ama değer...Her ne kadar yürek burksada....
10-Boulders Beach sevimli penguenleri ile harika bir yer....
11-Company's Gardens şehrin merkezinde huzurlu bir bahçe...Tavsiye ederim beyaz renk sincapı ilk defa burda gördüm...
12-Greenmarket Square....sevdiklerinize süs eşyası,takı,biblo,el yapımı ürünler alabileceğiniz harika bir pazar ben kendimi kaybetmiştim...
13-Bo-kaap ...Müslüman Malezyalıların yaşadığı şirinmi şirin bir başka yer...Evlerin renkleri inanılmaz güzel...
Görülecek çok yer var ben müzeleri gezmeye fırsat bulamadım ama siz District Six Museum'ı kaçırmayın...Tabii safari yapmayıda ihmal etmeyin...Bir çok firma size safari zevkini yaşatıyor...

Cape Town'dan bir kaç kare....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...