28 Ocak 2012 Cumartesi

Duyguların Rengi ( The Help)

Karlı,soğuk bir günde en iyi yapılacak işin film izlemek olduğuna karar verip bilgisayarın başına geçtim.Geçtiğimiz günlerde 26 Şubat'ta yapılacak Oscar ödülü için adaylar açıklandı.Bir çoğunu izlemekle beraber en mükemmelini ıskalamışım.Bizde gösterim tarihi 10 Şubat olarak açıklanmış The Help filminin.146 dakika süren ama zamanın  nasıl geçtiğini hiç ama hiç anlamayacağınız mükemmel bir film.1960 yıllarında geçen ırk ayrımcılığını çok naif bir dille anlatıyor.Açıkçası Hollywood için göstermelik bir günah çıkarmamı yoksa samimi bir yüzleşme mi buna siz karar vereceksiniz. İnsanların sırf tenlerinin renginden dolayı yaşanan ayrımcılık aslında çok da zarif ve kibar bir dille işlenmiş.Güney Afrika ziyaretimde orada yaşananları dinleyip, gözlemlediğimde kanım donmuştu.Nelson Mandela 'nın getirdiği özgürlük öncesi yaşananlar insanı beyaz olmaktan utandıracak düzeyde.Örneğin bir zenci asla bir beyazla aynı bankta oturamaz,bir beyaz suç işlerse zenci polis tutuklayamaz,zenciler ve beyazlar hastaneye aynı kapıdan giremez.....vb.....Liste uzayıp gidiyor siz dinledikçe boğazınız düğümleniyor.Halen gözlerinde yaşadıkları korku,çekingenlik insanı perişan etmeye yetiyor.Başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum.Bir satıcıdan (kadın) iki parça seramik pano aldım.200 Ran (G.Afrika Para Birimi) uzattım.İki panonun fiatını toplayıp 200 randan çıkaracaktı.Yani 60 ve 50' yi toplayıp 200'den çıkracak.İnanın tam 15 dakika bekledim, kağıt üzerinde toplayıp çıkarması için.Zamanım kıymetli, beklemekten sıkıldım düşüncesiyle anlatmıyorum o 15 dakika öldüm öldüm dirildim.Boğazım düğümlendi konuşamadım.Öylesine çaresiz, öylesine yoksul ve eğitimsizler ki ,yardım etmek istedim talebimi  geri çevirdi. Panoyu alıp uzaklaştığımda anladığım şuydu...Evet kağıt üzerinde Mandela özgürlük getirmişti ama zihinlerde özgürlük için çok yol katedilmesi gerekiyordu.Ekonomik özgürlükten bahsetmiyorum bile  hepsinin hayatları içler acısı.Üstelik bu anlattıklarım Afrika'nın en gelişmiş ülkesi.Somali gerçeğini hiç birimiz canlı canlı yaşamıyoruz....Özetle filme dönersek, oyunculukları son derece güçlü bu film Oscar'ı kesinlikle hak ediyor.İyi seyirler....:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...