7 Eylül 2012 Cuma

Vermont...

Eskiden, sonbahar çocuğu olduğum için üzülürdüm.Bu mevsimde doğmanın sıkıntısını yaşardım.Çünkü sonbahar daima hüzün ayı,yazın coşkusunun bitişi, sevmediğim kışın başlangıcı diye düşünürdüm.Ancak 3 sene önce, Vermont'a gidince doğanın en güzel ayıymış meğer diye çok şaşırmış ve hayran kalmıştım.Bu yazı nereden aklına geldi diye sorabilirsiniz.Geçen gün bir arkadaşım, sonbaharda nereye gidilir ki deyince ben hiç tereddütsüz Vermont cevabını verdim.Amerika'nın bir eyaleti olanVermont'a  gittiğimde Stowe'da kalmıştım ve dönmek istememiştim.

Sonbaharın son günlerinde doğa burada bir ressamın paletine dönüşüyormuş meğer. Akçağaçlarının kırmızısını, meşelerin, kavakların sarısını, kestanelerin vişne çürüğünü biliyordum ama ya diğerleri! Öylesine çok renk vardı ki, hangi ağacın hangi renge boyandığını çıkaramıyordum. Bu tabloyu görmek için sonbaharda buraya gelmek gerekiyor. Oturanların çoğunun Fransız göçmeni olduğu bu eyaletin adı, Fransızca “Yeşil Dağ” anlamına geliyor. Amerika’nın peynir başkenti. 


Stowe, eyaletin en bilinen cennetlerinden biri. Bir yanında Mansfield, diğer yanında yeşil dağların yükseldiği yeşil vadide yer alan bu küçük kasaba, sportmen turistlerle dolup taşıyor. Kışın kayak, diğer aylarda orman yürüyüşü, trekking, dağ bisikleti, kaya tırmanışı, kano yapılıyor. 4 bin 500 kişinin yaşadığı bu kasabada tiyatro, opera binası ve birkaç tane de sinema vardı. Yaşam, ana caddenin kenarına sıralanmıştı.
Huzurlu,sakin sessiz bir Amerika deneyimi yaşamak isterseniz hiç tereddütsüz gidin derim.Hele ki yolunuz Boston'a düşerse mutlaka uğrayın ve bu güzelliği yaşayın.Tavsiyem Boston'da araba kiralayıp geze geze gitmeniz.Ben önce New Hampshire gidip, sonra Vermont'a geçmiştim.İnanın her iki eyalette mükemmeldi.


Bölgenin diğer bir lezzeti de akağaç şurubuydu (Maple Şurup). Belli bir yaşa gelmiş akağaçların gövdesine saplanan musluklar aracılığı ile toplanan şuruplar, kaynatılıp, belirli bir kıvama getirildikten sonra şişeleniyormuş. En lezzetli şuruplar, kış sonunda, uzun don günlerinden sonra gelen güneşli günlerde hasat ediliyormuş. Eğer yolunuz Vermont’a düşerse, peynirleri ve akağaç şurubunu asla ihmal etmeyin.


Yukarıdaki harita gezdiğim güzergahın haritası.Özellikle Green Mtn.National Forest çok fazla tercih edilen yürüyüş alanı.Muhteşem bir doğanın içinde yaşamınıza renk katmak isterseniz, Vermont adını bir kenara yazın. Sonbaharınız renklensin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...