3 Eylül 2012 Pazartesi

Tallinn...


Yolculuğumuzun son güzergahı Tallinn.Estonya'nın başkenti Tallinn, tıpkı Riga gibi bir çok ülke arasında gidip gelmiş.Danimarkalılar,İsveçliler,Almanlar ve Ruslar Estonya tarihine damgalarını vurmuşlar.Devrim Estonya'da şarkılarla gerçekleşmiş.Festival Meydanı'nda toplanan yüzbinler, özgürlük taleplerini dile getirmişler.Ruslara bu sahnede düşen, dönüp gitmek olmuş.Dilini çok iyi korumuş bir ülke.Bu ülkede %30 Rus yaşamasına rağmen, Rus dilinde bir şey görmek neredeyse imkansız.
Tallinn, Helsinki'ye 80km mesafede.Hızlı feribotla, 2 saat sürüyor.Yakın ve ucuz olduğu için,Tallinn'de hafta sonu etraf Finli kaynıyor.Kolay gezilen, sevimli küçük bir şehir Tallinn...Tam bir Ortaçağ güzeli.Dar sokaklar,göğe yükselen kuleler sizi içine çekiyor. Gezilecek en önemli güzergahlar, Toompea Kalesi ve Parlemento Binası, İşgal Müzesi, Belediye Binası, Kadriorg Sarayı ,Pirita,Alexandr Nevsky Katedrali,Dome Kilisesi,Tall Hermann Kulesi.Tüm bu saydığım yerler, birbirine yakın olduğu için kolaylıkla geziliyor.Şehrin biraz uzağında, Rocca Al Mare açık hava müzesi var.Ben gitmedim.Ama gidenler beğendiklerini söylediler.Eski şehir merkezini keşfetmek daha cazip geldiği için, gezimi hep bu bölgede yaptım.


Estonya'lıların Temmuz ayında, Beersummer adını verdikleri bir festivalleri var.Festival zamanı 100 bine yakın bira düşkünü şehri istila ediyormuş, haberiniz olsun....:))
Etli güveç,patates,lahana,somon ve alabalık Estonya mutfağının vazgeçilmezleri.Saku ve Saku Tume ülkenin en iyi biraları.Vana Tallinn ise yerel bir likör.Alışveriş için benim tavsiyem, belediye binasının arka sokaklarındaki dükkanlar.Buraya kadar gelmişken, eski şehirde sarımsaklı dondurma yemeyi de ihmal etmeyin..:))

Sevimli,huzurlu ve sakin üç güzel şehirden bahsettim.Her gezginin keşfi, yolu, yöntemi farklıdır.Belki siz benim göremediğim başka güzellikler görür, yaşarsınız.Ben dilimin döndüğü ve zamanımın el verdiğince sizlerle paylaşmaya çalıştım.Başka bir güzergahta buluşmak ümidiyle diyorum....:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...