14 Eylül 2012 Cuma

SBS Anneleri...



Yıllardır izliyordum SBS annelerini, sıra bana da geldi çattı.Nihayet 8.sınıftayız ve ben de SBS ANNESİYİM.Psikopata bağlamamak için, adeta kendime fren mekanizması koyuyorum.Gündem belli hangi okul kaç puan,seninki kursa gidiyor mu,bizimki şu kadar soru çözüyor falan filan.Liste uzayıp gidiyor.
GDO'lu besinlerden kaçarken çocukları GDO'lu yaptık iyi mi.Oynadıkları alanlar sınırlı,yedikleri içtikleri hesaplı,girdikleri yarış için de ders çalışma saatleri abartılı, ne o, iyi bir okul kazanacaklar.
Kendim de dahil çevrem, kendini çok mantıklı zanneden,  kaçık, psikopat olduğunun farkında bile olmayan, kendini sisteme kaptırmış annelerle dolu.Ben nasıl bu hale geldim diye söylenip duruyorum.Oysa ki bilmiyor muyum? Okul başarısı hayat başarısı değil.
Güneş görmeyen ,bunca sıkıntı, stres, yalnızlık ve yabancılaşmadan geçerek büyüyen çocuklar, büyüyünce doktor , mimar , bilgisayar mühendisi de olsa bile hepsinin ruh sağlığı bozuk olacak.Bunca baskı ile büyüyen bir nesil nasıl bir psikoloji ile yaşar ki.
Sistemin bir parçasıyız, zorlamıyorum onu ama şimdiden stres yaptığını görmek beni üzüyor ve  yap-boz bir eğitim sistemine kurban vermek içimi acıtıyor.Ne olacaklar ise olsunlar ama önce mutlu olsunlar, enkaz haline gelmiş bir doktor ve mühendisin ne bana ne de memlekete hayrı dokunmaz...
Bol kahkahalı ve mutlu bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...