24 Ağustos 2012 Cuma

Yaz Keyfim...

Dün, tatilde bol bol kitap okuduğumdan bahsetmiştim.Kimi kitapları bavula doldurup kendim götürdüm, kimileri ise arkadaşlarımdan elime geçen kitaplar oldu.Bazılarını yaz mevsimi için ağır bulurken, bazıları su gibi akıp gitti.İşte okuduğum liste;

*Ağlayan Dağ Susan Nehir (Ayşegül Devecioğlu)
Sonsuza dek yeryüzünde dolaşıp dursunlar,
geceledikleri yerde ikinci kez konaklamasınlar
su içtikleri kaynaktan ikinci kez içmesinler,bir yıl içinde
aynı nehirden iki defa geçmesinler.


Çingene laneti ile başlayan ve çingeneleri anlatan bu roman, başlangıçta beni sarmıştı, fakat yazarın bitmek bilmeyen tekrarları yüzünden kitap bir süre sonra çekilmez olmaya başladı.Yazarın seçtiği roman konusu ilginç olmakla birlikte, dil de yapılan sık tekrarlar okuyucuyu maalesef bunaltıyor.Önerim bunu bilerek okumanız..:))

*Bazuka (Murat Uyurkulak)
Murat Uyurkulak'ın daha önce çeşitli yerlerde yayımlanmış olan öykülerini topladığı incecik bir kitap Bazuka.
"İnsan çocukken büyük bir saadet ülkesinde yaşıyor. Sağa sola şuursuzca koşturup neşeyle kişniyor. Sonra büyüyor, büyüdükçe salaklaşıyor, salaklaştıkça unutuyor o mesut diyarı, bir nevi ölüyor. (...) Yetişkinler zombilere benziyor." (sf.75)



Aslında Tol ile başlamak isterdim ama elime bu kitap geçti ve yazarın ilk bu kitabını okudum.Tol, Mahir Günşıray tarafından oyunlaştırılarak Tiyatro Oyunevi topluluğunca sahnelendi. Almancaya çevrildi ve son 10 yılın en iyi romanları arasında ilk sıralarda gösterildi. Tol ve Har'ı okuyup yazar hakkında daha net konuşabilirim, ama bu kitabı severek okuduğumu söylemeliyim.


* Sevilen ( Toni Morrison)
Toni Morrison'ın 'Sevilen' adlı romanı, Amerikan edebiyatının son 25 yılda yayınlanmış en iyi yapıtı seçilmiş.1988 yilinda Pulitzer Edebiyat Ödülü’nü kazandiran bu basyapit, Amerika ic savasini izleyen yillarda Ohio’da geciyor; Sethe ve ailesinin cevresinde dönüyor.

Köleligin, sağ kalanlar üzerindeki acimasiz etkilerinin, sebep oldugu  travmalarin kasvetli bir portresi.Güzel bir romandı ama zamanlamam kötü idi, ben de kasvet, kitapta kasvet biraz zorlandım açıkçası...:))

*Satranç (Stefan Zweig)

Uzun süredir okumak istediğim ama ince olduğu için hafife aldığım bir kitaptı.Tabi ki yanılmışım.
Stefan Zweig, Satranç metaforunun ardına bunalımını, bir dönemin stratejilerini, baskının beyni üzerindeki oyunlarını gizlemiş. Ustalıkla kaleme alınmış ve 71 sayfalık harika bir eser yaratılmış.

*Bir de Baktım Yoksun (Yekta Kopan)

Yekta Kopan sevdiğim bir yazar, keza televizyon programlarını da ilgiyle izliyorum.Baba-oğul ilişkisi ve pişmanlıklar üzerine naif bir dille yazılmış bir kitap.


Yaz için rahat ve keyifle okunacak bir kitaptı.Kitapta yazarın ilgi duyduğu ressamlar,müzikler ve yazarlarda zaman zaman karşımıza çıkıyor...:))

*Beni Asla Bırakma ( Kazuo Ishiguro)

Harika bir kitap daha.Kitabı okudum yetmedi derseniz, filmini de izleyebilirsiniz.Kitabı alırken kapak biraz ürkütse de yazarın seçtiği konu ilginç olduğu için sizi alıp götürüyor.Adı aşk romanı gibi çağrışım yapsa da ilgisi yok, hatta bilim kurgu filmi izler gibi okuduğumu belirtmeliyim.


Konusundan hiç bahsetmeyeyim heyecanı gider, siz en iyisi okuyun derim...:))

Daha bir yığın kitap var, haftaya devam diyor ve iyi  bir hafta sonu diliyorum...:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...