11 Haziran 2012 Pazartesi

Hafta Sonu Eskişehir...

Karneyi alır almaz, Cumartesi sabah erkenden soluğu Eskişehir'de aldık.Ne zamandır gitmeyi istediğim bir şehirdi.Şehri arkadaşlarımızın rehberliği sayesinde doyasıya gezdik.İlk durağımız Odunpazarı Evleriydi.19. Yüzyıl mimarisinin en güzel örnekleri olan kıvrımlı yolları, çıkmaz sokakları, ahşap süslemeli, bitişik düzenli cumbalı evleri ile Odunpazarı Evleri neredeyse yarım günümüzü aldı.

Bu bölgede ayrıca Cam Sanatları Müzesi ,Kurşunlu Camii ve Külliyesi,Atlıhan Çarşısı(Lületaşı El Sanatları ürünleri satılıyor),Lületaşı Müzesi,Osmanlı Evi,Alaaddin Camii mevcut.Tüm bunları gezmek zaman aldığı için, yarım gün burada takıldık.

Buradan sonra istikamet Kentpark oldu.Eskişehirlilerin deniz keyfini yaşadıkları, Akdeniz sahillerini anımsatan plajı ile meşhur Kentpark’ta dolaşırken, park içerisinde yer alan Manej’de ata binme eğitimini, çocuklarınızla beraber yaşayabilirsiniz.

Kentpark'tan sonra Haller Gençlik Merkesini gezdik.1930’ lu yıllarda yapılmış yaş meyve sebze hal binasının yenilenen yüzü Cafe ve Fast Food alanlarının olduğu, ayrıca Tepebaşı Sahnesi tiyatro salonunun bulunduğu merkezde çay kahve molası verebilir, meşhur su muhallebisinin tadına bakabilirsiniz.

Yeni rotamız Uzay Evi.Bilet bulamadığımız için Pazar gününe bilet alıp bu harika yerden ayrıldık.Gezimize Bilim Kültür ve Sanat Parkı ile devam ettik.Çocukların hayal dünyası ve ufuklarını genişleten Eskişehir’in en büyük parkını trenle turladıktan sonra denizcilik tarihinde çok önemli bir yeri olan Kalyonu (Korsan Gemisi) gezebilirsiniz. Türkiye’deki önemli kulelerin benzerleri ile yapılan Masal Şatosu görüntüsü altında parkta bulunan suni gölette su kayağı yapabilir ya da optimist eğitimi alabilirsiniz.

Günü, güzel bir balık lokantası ve barlar sokağı gezisi ile noktaladık.Pazar gününe, arkadaşlarımızın ayarladığı Bozüyük'teki nefis kahvaltı ile başladık.Ardından Cumartesi gidemediğimiz Uzay Evi'ni ziyaret ettik.
Uzay Evi, astronomi ve uzay bilimlerini öğrenmek; anlamak için geliştirilmiş, özel bir projeksiyon yardımıyla görüntünün kubbe şeklindeki tavana yansıtıldığı gösteri salonudur. Dünya, Ay ve gezegenlerin; evrendeki diğer gök cisimlerinin özelliklerinin kubbeye yansıtılmasıyla, evrenin dinamiklerinin anlaşılması ve bilimsel düşünce sistemlerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Ben ve Barış bu bölümden çok keyif aldık.Bilim Deney Merkezini bilet bulamadığımız için ziyaret edemedik.Ama siz giderseniz biletleri önceden ayarlayıp, mutlaka ziyaret edin.Günü Şelale Park'ta noktalayıp, İstanbul'a istemeyerek döndük.İnsan sevdikleri ile vakit geçirince zamanın nasıl geçtiğini anlamıyor.
Not:İstanbul-Eskişehir arabayla 3 saat sürüyor.Dönerken Pazar dönüş trafiğine yakalandığımız için 4.5 saatte döndük.Yolu gözünüzde büyütmeyin görmek için değer..:))Bu arada lületaşı hediyelik eşya almadan,Çibörek yemeden dönmeyin...