31 Ekim 2012 Çarşamba

Bir Kitap,Bir Film...

"Sabrın sonu selamettir." diye boşuna dememişler.576  sayfalık kitap nihayet bitti.Sanmayın ki beğenmedim.Çok beğendim ama cidden ağır ilerleyen bir kitap.Yusuf Aksu karakteri evimizde yaşayan biri gibi oldu.Bir süre sonra, ben de üzülmeye başladım Yusuf'a.Öyle kaptırmışım ki Yusuf Aksu'ya, kitabı okumadığım gün tuhaf bir huzursuzluk hissettim, sanki onu ihmal etmişim gibi.Kendi yarattığı yalanın içinde yaşayan bir insanın romanı bu.Yusuf Aksu ve Bayram Beyaz kendi kişiliğini bulamamış,gerçeğin farkına varamayan ve buna özlem duyan insanlar.Yalan söyleyene sempati duyulmaz, ancak bu romanda durum farklı.Üzülüyorsunuz Yusuf Aksu'ya,  üstelik Cemile gibi sahipleniyorsunuz.Oysa ki koca bir toplumun peşinden sürüklendiği, bilimsel gerçeklikten tamamıyla yoksun böyle bir yalanı kabullenmek bile imkansız.

Sonuçta biraz fazla uzatılmış olduğunu düşündüğüm, ama çok beğendiğim bir romandı.Yanlışın kolay benimsenişi,yalanın içine battıkça çıkışın imkansızlığı,geri dönüşün bir noktadan sonra başka yalanlarla katmerleşerek büyümesidir bu romanın özü.Okunmalı mı evet kesinlikle....

Cloud Atlas

Film, 6 farklı zaman diliminde gerçekleşen, altı farklı hikayeye dayanıyor.Filmde yer alan birbirinden ünlü oyuncular, her hikayede farklı karakterlere bürünmüş olarak karşımıza çıkıyor.Film benim açımdan tam bir hayal kırıklığı idi diyebilirim.Matrix ile kıyaslamaya lüzum bile görmüyorum.6 dakikalık fragman ile göz boyamaya çalıştıklarını söylemek haksızlık olmaz sanırım.


Reenkarnasyon ve iyiler ile kötülerin her dönem varlığı, bu kadar gözümüzün içine sokulmalımıydı tartışılır.Film de ayrıca, zamanın akışı içinde bütün eylemlerimizin birbiriyle bağlantılı olduğu ve birbirini etkilediği vurgulanıyor, ki bu mesaj bile kurtaramamış filmi.Sonuç, filmin  makyajı da dahil hiç ama hiç beğenmedim.Gerçi bu film, ya çok beğenilir ya hiç beğenilmez cinsinden, ama ben kesinlikle ikinci gruptanım.Bu film ile şunu çok iyi öğreniyoruz ki, en iyi başarı her daim  reklam ve pazarlamada...:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...